Obrotomierz wiatraczka procka na 7V, zasilacz, wyniki....

Autor: triamond (triamond_at_central.pl)
Data: Sun 28 Oct 2001 - 10:41:29 MET

Witajcie,
ustawilem wiatraczek procesora na 7V.
Nie dziala jednak pomiar szybkosci wirowania wiatraczka. (zolty
kabelek od wiatraczka jest podlaczony do plyty).
Przy 5V (a wiec 5V z zasilacza w miejsce 12V z plyty, masa i
obrotomierz normalnie do plyty) - obrotomierz dziala.
Probowalem podlaczyc mase z zasilacza do masy na zlaczu zasilajacym
wiatraczek... ale tez nie dalo rezultatow (moze nie bylo styku...?).

Pytania:
1. Co zrobic, zeby mozliwy byl odczyt obrotomierza... chcialem ustawic
w biosie wylaczenie systemu jesli wiatraczek nie wystartuje / zatrzyma
sie ? (przy 5V bios zawsze wylacza... chyba jest za wolno - czy da sie
w biosie ustawic minimalne obroty ???).
2. Czy mozliwe jest ze nie bylo styku w tym polaczeniu masy z
zasilacza z masa ze zlacza ? (czy to powinno rozwiazac problem ?).
3. Zaczyna teraz przeszkadzac mi zasilacz...
czy warto ustawic jego wiatrak na 7V (jak to zrobic... jeszcze nie
rozkrecalem zasilacza)? (w starym 166MMX wiatrak zasilacza byl
popsuty... a komp pracowal 24 h na dobe przez kilka miesiecy... tylko
wiartak na procesorze bylo slychac).
4. Jakie napiecia sa na wyjsciu koncowki zasilacza do P4... mysle zeby
wykorzystac ja zamiast zwyklych koncowek do napedow...ktore moga sie
przydac.
5. Nie dzialal mi SpeedFan ... czy ktos uruchomil softwarowy regulator
obrotow na ECS K7VZA, jesli tak to jaki ?

Wyniki:
Przy 12 V: max obciazenie: procek/system/obroty (48/38/4200)
Przy 7 V: 51/38/?
Przy 5V: procek mial 56 gdy zrezygnowalem (jak bedzie +10 latem... to
juz chyba troche za duzo...), obroty 2000.

Redukcja halasu z 12V na 7V: satysfakcjonujaca (przy odpalaniu czegos
slychac jak przyspiesza ...dziwne... moze to dlatego, ze dysk jest na
tej koncowce ?)
na 5V... nie slychac wiatraczka prawie wcale.

Konfiguracja:
Athlon 1GHz, 266FSB, Cooler Colorful jakistam...,256 SDRAM, Plyta ECS
K7VZA, Segate U6 40GB,Elsa 511, LG 32X, obudowa: Mode Com Ace P4 (ale
padl zasilacz... i wymienili go na Codegen P4 300W :( )

Dzieki za pomoc :)
Z pozdrowieniami
triamond
Lodz, http://www.triamond.prv.pl