Re: Jaki procesor na Slot1

Autor: WaMaR (wamar_at_go2.pl)
Data: Sat 27 Oct 2001 - 00:28:04 MET DST

Z Celeronów to wszystkie do 1.1 GHz (oprócz 1.2GHz na jądrze Tulatin),
podobnie z PIII.

PS.
Nie znam płyty Atrend, ale sam mam starego Asusa P2B na BX'ie z Slot 1. I
też kiedyś zastanawiałem się co do niego można jeszcze włożyć. Jak się
okazało nie jest jeszcze tak źle. Przede wszytkim należy zaktualizować BIOS
takiej płyty i sprawdzić czy najnowsza wersja obsługuje jądro Coppermine.
Następnie zaopatrz się w przejściówkę Slot1/FCPGA z możliwością ustawiania
napięcia. Ja kupiłem pierwszą lepszą, na szczęście okazało się że ma zworki
VID którymi można ręcznie ustawić napięcie procesora. Sprawdź jaki zakres
napięć obsługuje Twoja płyta. Moja od 1.8 V do 2.50 ( może i więcej, już nie
pamiętam, zresztą to nie ważne). Mimo, że obecnie nowe procesory pracują
poniżej 1.8V i po uruchomieniu płyta automatycznie odmawia współpracy,
należy zworkami na przejściówce wymusić napięcie zbliżone do ich
standardowych wielkości. W moim przypadku na Asusie mam Celerona 800 MHz
(orginalnie 8x100MHz, 1.75V). Dzięki przejściówce ustawiłem mu napięcie 1.9V
i magistralę na 133MHz, mnożnik we wszystkich Coppermine'ach jest
zablokowany, dlatego nie ma się co martwić, że nie masz zworki np. aby
ustawić na 12x. Mimo, że Asus podaje, że nowe Celerony i PIII nie pójdą na
niej, to jak widać dzięki ręcznemu wymuszeniu na przejściówce większego
napięcia da się to zrobić. Pamiętać należy oczywiście o zapewnieniu dobrego
chłodzenia.
(ups........,tak jakoś się rozpisałem)

Pozdrawiam
WaMaR