Dyski 7200 obr/min i ich ch³odzenie...

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 25 Oct 2001 - 16:37:19 MET DST

W wielu gazetach widzê przeró¿niaste wentylatory przeznaczone do tych
nieco szybszych dysków twardych, które rzekomo bardziej siê grzej±...
Zastanawiam siê w³a¶nie, czy dodatkowe ch³odzenie jest rzeczywiscie
potrzebne czy nie... Jak sprawdziæ czy temperatura pracy dysku nie
jest przekraczana? Czy dysk ma w sobie jaki¶ czujnik temperatury
dostêpny zzewn±trz czy to ch³odzenie montuje siê "na oko", aby by³o
ch³odniej? :-) Moje pytanie jest dosyæ istotne, bo w komputerach
domowych dodatkowy wentylator to dodatkowy szum, co nie jest bez
znaczenia gdy zwykle zale¿y nam aby pecet chodzi³ jak najciszej...
Z drugiej strony, dysk (Segate 20G ATA100 7200) jest bardzo ciep³y.
Ale przecie¿ to pojêcie wzglêdne - nie wiem czy normalny czy zaciep³y.
Co radzicie w tej sprawie z w³asnego do¶wiadczenia?
Czy jeszcze szybsze dyski SCSII (10ty¶ i 15ty¶ obr) grzej± siê bardziej?