Odp: Seagate Barracuda IV 40Gb -pytanie !!!

Autor: J. Marcin Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Wed 03 Oct 2001 - 08:06:02 MET DST

Użytkownik Grzech <grzech2000_at_poland.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9pcuq4$i1s$8_at_news.tpi.pl...

> Użytkownik "J. Marcin Robak" <MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl> napisał w
> wiadomości news:9pblf5$pcl$1_at_news.lublin.pl...

> /24GB)
(...)
> efdiskiem nie robi się takich wielkich partycji. max partycja to niecałe 8
> gb, wtedy
> masz klaster 4kb, a powyżej tego rozmiaru 16 kb, co jest już sporym
> marnotrawstwem
> grzech

doskonale zdaje sobie z tego sprawe - dlatego tak podzielilem partycje jak
podzielilem:
pierwsza partycja ponizej 8G jest dla mnie obecnie zbyt mala - a tylko taka
daje klastry 4kb. Wiec dalem 16Gb - jest to najwiekszy rozmiar z klastrami 8
kb
na nastepnej partycji 24G (mniej bo Seagate Barracuda 40G tak naprawde ma
37,2G)
mam zamiar trzymac wieksze pliki, dla ktorych rozmiar klastra ( tutaj 16kb)
nie ma znaczenia
Podzial dysku na 5 partycji - tylko wtedy klastry na kazdej mialyby po 4 kb
wydaje mi sie
pozbawiony sensu. Z dodatkowym dyskiem w kieszeni - mozna zapomniec gdzie co
jest :-))

Pozdrawiam
JMR