Re: i815 vs. Via 133

Autor: KED (Krzysztof.Dmytrow_at_uoo.univ.szczecin.pl)
Data: Wed 24 Oct 2001 - 15:33:10 MET DST

> INTEL 815 jest lepszy bo 100 kompatybilnosc zapewnia, a nie ciagle zwisy
> systemu jak VIA ! (klopoty z AC97, drukarka etc., AGP)

Mam płytę na VIA KX133, który jest generalnie odpowiednikiem VIA Apollo
Pro 133A z tym, że na platformę AMD. Mam takie doświadczenia:
- zero problemów z AC'97;
- zero problemów z drukarką;
- zero problemów z AGP;
- praktycznie brak zwisów (poza tym, że pod Windą zwisy zdarzają się
dość często bez winy sprzętu);
- nie miałem żadnych kłopotów z kompatybilnością zarówno sprzętową, jak
i programową.

Mam już drugą płytę na VIA i jakoś nigdy nie miałem z nimi żadnych kłopotów.

> PODARUJ SOBIE TE PODROBY.

VIA Apollo Pro 133A to nie podróba, tylko bardzo dobry chipset. Nie
mówię, że i815 jest zły, jednak gdybym miał wybrać to kupiłbym płytę na
VIA. Chociażby z powodu wiekszej ilości RAMu, jaki możesz do niej
wpakować. Poza tym w wersji 133A usunęli błędy z poprzednich wersji,
czyli mało wydajny kontroler pamięci czy nie najlepsza obsługa AGP.

pozdrawiam
Krzysiek