Re: !!!PILNIE POMOCY!!! podział HDD na parycje

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 23 Oct 2001 - 01:04:06 MET DST

Roger wrote:

> "OS/2 and Windows 95/98 do not support multiple visible primary partitions.
> If you unhide this partition and then boot OS/2 or Windows 95/98/Me
> data loss can occur."

Warto by się zastanowić jak DOS i jego nakładki Win3xx/9x rozróżniają
dyski logiczne ~;-|
Z moich doświadczeń ze zmieniaczem liter dysków SWAPDRV wynika, że
dysk identyfikują w tablicy liter:
 - numer HDD (czyli IDE0/IDE1, master/slave) - ten numer dwie primary
będą miały ten sam...
 - typ partycji (Pri, Ext0, Ext1 itd.) - 'Pri', to 'Pri' - nie ma 'Pri0',
dla tego ten identyfikator też obie partycje mają ten sam!!!
 - nazwa partycji - tu właśnie możemy ingerować... TYLKO UWAGA: DOS7 oraz
Win9x przeważnie zapominają wpisać nazwę do BootSector'a i dla tego dwie
partycje primary się gryzą ;-(((

Chyba, że pominąłem jakiś identyfikator...

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|