Re: notebook z USA?

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Tue 02 Oct 2001 - 16:03:42 MET DST

On Tue, 2 Oct 2001 12:36:14 +0200, "Agadir" <agadirx_at_promail.pl>
wrote:

>Witam
>
>Rozwa?am przywóz notebooka z USA. Czy du?ym problemem jest dostosowanie go
>do polskiego napi?cia? Czy wymaga to np. wymiany zasilacza czy te? czego? w
>tym rodzaju? Jakie s? tego przybli?one koszty? Wielkie dzi?ki z góry i z
>do?u.
>
>Agadir
to zalezy jakiego kupisz
np niektore tanie compaq chodza tylko na 110v - ich cena nowych w
sklepie jest ponizej $1000-maja one wewnetrzny zasilacz
np lepsze toshiby uzywaja zewnetrznego zasilacza i jedyne co
potrzebujesz to zalozyc przelotke na wtyczke gdyz zasilacze sa
automatyczne (100-240V)
jezeli zdecydujesz sie na kupno wersji tylko na 110v bez zewnetrznego
zasilacza to prosciej i bezpieczniej bedzie stosowac transformator
220/110 niz probowac przerobic laptopa
transformator nie musi byc duzej mocy wiec jego wielkosc jest
praktycznie bez znaczenia (robia nawet 1000W wielkosci paczki
papierosow)
PS nie wszystkie laptopy pracuja na 12V jak ktos pisal!
moja tecra 8000 chodzi na 15V i pobor mocy max 3A