Re: Stare p³yty pod 486 - Gdzie bateryjka?

Autor: Wojciech Kuleta (Wojciech.Kuleta_at_waw.tvp.pl)
Data: Mon 01 Oct 2001 - 23:18:29 MET DST

Robert K napisa³(a):

> Witam!
> Trafi³ mi siê komputer z wyczerpan± kompletnie bateryjk±. BIOS trzyma ledwie
> parê godzin. Nie potrafiê namierzyæ gdzie ma bateryjk±. Czy mo¿ecie co¶
> pomóc?
> Jest tam bardzo gruba ko¶æ. Podejrzewam, ¿e w niej kryje siê bateria, ale
> jak j± rozprujê, to zepsujê. Czy mo¿na jako¶ "na barana" do³±czyæ bateriê?
 cze¶æ !
 Na p³ycie w okolicach takiego czarnego scalaka o do¶æ du¿ej wysoko¶ci
- na podstawce przewa¿nie przypiêty paskiem zaciskowym - powinny siê
znajdowaæ piny z opisen ext bat. W to miejsce mo¿na pod³±czyæ
zewnêtrzn±
bateryjkê . Plus na 1. Zaleznie od p³yty jej budowy - producenta ,
wymagane jest odpowiednie napiêcie zewnêtrznej bateryjki. Wystêpowa³y
ró¿ne jego wart¶ci : 3 V; 3,6V; 4,5V; 6V . Kiedy¶ by³y stosowane takie
koszyczki na baterie R6 z kabelkiem i wtyczk± do z³±cza na p³ycie .
Mo¿na je jeszcze kupiæ gdzie niegdzie
 np. na gie³dzie na stoiskach z akcesoriami do monta¿u komputerów. Ten
scalak to hybryda zawiera zegar ,
kalendarz i pamiêæ CMOS Setup'-a wewn±trz ma wbudowan± bateryjkê do
ich podtrzymania . Wytwórc± byla firma DALLAS - taki napis powinien
byæ na nim . Niestety nie znam opisu jego koñcówek i nie jestem pewien
czy mo¿na siê tak wniego wpi±æ - sam tego nie robi³em (du¿o 386 i 486
reaktywowa³em) i nieznam przypadku
aby kto¶ ze znanych mi osób robi³ to wten sposób. Choæ nie wykluczone
,¿e to mo¿liwe z pozytywnym skutkiem - trzeba mieæ dok³adny opis tego
scalaka.
     Wojtek