Dostęp do NTFS'a z poziomu DOS'a i Windows 95

Autor: janekh_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 01 Oct 2001 - 14:01:44 MET DST

Witam.
Kupiłem ostatnio większy dysk 40GB i pojawił się problem z ilością partycji,
których (myślę o primary) nie może być zbyt wiele. Uczę się i testuję sobie
różne systemy i chciałem mieć zarówno: czysty DOS 6.22, W95 (posadzony na
FAT16), Linuxa, NT4 i W2000.
Wszystko to mi się udało razem posadzić i działa ładnie z jednym zastrzeżeniem:
mam mało miejsca na aplikacje z poziomu W95 (najstarsza wersja, która działa na
FAT16). Jak wiadomo z poziomu fat16 nie mogę zrobić większej partycji
rozszerzonej niż 8GB (jeśli zrobię Partition Magic większą, to juz mi stary W95
tego nie zobaczy).

I po tych mętnych wywodach zadam w końcu pytanie:
Czy istnieje jakiś sposób (sterownik, programik), który z poziomu W95
(posadzonym na fat16) pozwoliłby czytać i pisać na partycjach NTFS ???

Mam taki DOS'owy programik, który potrafi czytać NTFS'a, ale tylko czytać i ma
przykre wymagania jeśli chodzi o pamięć. Może pojawiło się juz coś lepszego, a
może jakaś łata na starego W95.
Część osób w takich przypadkach przechodzi w całości na FAT32, ale tutaj można
zapomnieć o czystym DOS 6.22, który jest mi potrzebny.

Pozdrawiam Grupowiczów i z góry dziękuję za pomoc,
Janusz

janekh_at_poczta.onet.pl