Problem z rozszerzaniem pamiecia w Compaq Presario 9232

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 01 Oct 2001 - 07:24:29 MET DST

Koleżanka poprosiła mnie o doinstalowanie "internetu" do jej
rzęcha - starego Compaqa Pentium 120MHz. Ponieważ ten komputer
ma na płycie głównej przylutowane tylko 8Mbajtów RAMu konieczne
stało się dodanie SIMMów. Wyczytałem w internecie, że nie jest
niezbędne instalowanie RAMu Compaqa i "zwyczajne" 72-pinowe
SIMMy będą pasować... Niestety po wstawieniu dwu SIMMow po 32M
z innego mojego komputera (tajwański składak P100MHz/64MEDORAM)
każdy do gniazd J5 i J6 komputer dalej widzi tylko 8 mega z płyty.
Na płycie są cztery gniazda SIMM, ponumerowane naprzemian:
J7, J5, J8, J6 i sam już nie wiem jak mam powsadzać RAM aby działało.
A może to info, że typowy RAM będzie działał to ściema i trzebaby
kupować u compaqa? (co by się mijało z celem ze strony finansowej)
A może te pamięci EDO są za dobre i trzeba szukać starszych generacji?
Czy ktoś ma doświadczenie z rozszerzaniem pamięci w piep** compaqach?