Re: podkrecanie cel 800

Autor: OlO (alpli_at_polbox.com)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 14:26:53 MET DST

> Wlasnie wymienilem mojego starego wysluzonego celerona 600_at_1035 na cel
> 800... oczywiscie od razu zabralem sie do podkrecania czego efektem jest
> udane przetaktowanie magistrali na 133 mhz, co daje 1066 mhz. Maksymalnie
co
> daje sie ustawic to 150 fsb co daje 1200 mhz ale komp zawiesza sie tuz
przed
> zaladowaniem systemu, na fsb 140 uruchamia sie windows ale jest
niestabilny.
> Czy oprocz podniesienia napiecia mozna cos jeszcze zrobic co by wplynelo
na
> [...]

Pierwsza potencjalna przyczyna padów: zbyt wysokie taktowanie PCI
przy FSB 140 i więcej. Wiele urządzeń - np. dyski Seagate i
nagrywarki TEAC, nie toleruje nawet najmniejszego przekroczenia
33,3MHz na PCI. Problem ujawnia się najczęściej podczas przestawienia
dysku w tryb 32 bitowy (czyli po wejściu do Windows) - przy pracy w DOS
zazwyczaj jest OK. Pozostałe karty PCI także mogą nie lubić przetaktowania
magistrali.

Drugą potencjalną przyczyną może być też przegrzanie proca
- lekarstwo: lepszy cooler, owarcie obudowy, zmniejszenie napięcia
proca,itd.
Wykładki/zwisy systemu następują zazwyczaj po kilkunastu/kilkudziesięciu
minutach
grania lub innego mocnego obciążenia proca.

Trzecia ewentualność to przejściówka do proca, która nie zapewnia
odpowiedniej jakości sygnału przy tych częstotliwościach.

Poza tym oczywiście może być problem z pamięcią, lub
nie wyrabiającym się/przegrzewającym czipsetem BX

OlO