Re: Problem z DMA - ratujcie...

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Mon 24 Sep 2001 - 12:58:03 MET DST

oun napisał(a):

> gdy wlacze dma to wywala mi rejestr...czasem wytrzyma do pierwszej instalki,
> ale i tak zle odczytuje niektore pliki
> wydaje mi sie ze nie jest to wina dysku a plyty glownej (PROCOMP BVC3A)
> dysk mialem SEAGATE ST320413A 20.4GB, ale myslac ze winny jest dysk
> wymienilem go na SAMSUNGA 60GB i...nic to nie dalo:((
> instalowalem kilka wersji service packow 4 in 1...instalowalem system
> kilkanascie razy...i juz naprawde nie wiem jak sobie z tym poradzic?
mozliwe ze to konflikt przerwan, albo zle sterowniki plyty.
usun w menadzerze zadan kontrolery dysku twardego i zainstaluj ponownie
(mozliwe, ze bedziesz potrzebowal to zrobic w trybie awaryjnym). Jak nie
pomoze to sprobuj w biosie zresetowac ustawienia przerwan (komp
przydzieli ponownie przerwania urzadzeniom), albo zaladuj ustawienia
domyslne biosu. Moze masz troche w biosie namieszane. :))
> dodam jeszcze ze sandra przy wylaczonym dma pokazuje transfer ok 3400, a gdy
> wlacze dma to wzrasta do ok 14000...czy mozliwa jest taka roznica?
jak najbardziej! Tu wszystko jest ok.

> zastanawiaja mnie tez wyniki memory benchmark (sandra):
> Int ALU/RAM Bandwidth 78MB/s
> Float FPU/RAM Bandwidth 81MB/s
> ...strasznie niskie te osiagi:(
> dodam ze moj procesor to celeron 500Mhz, a pamiec 128Mb (2x64)
rozumiem ze to test pamieci RAM (Memory Benchmark)
No faktycznie wynik nie jest zachwycajacy, ale w granicach normy
prawdopodobnie masz starsze pamieci pamieci DIMM PC66 (albo EDO ?)

Pozdrawiam Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | ICQ:   51956669 |
yablon_at_wasko.pl                         | tel. 0604302804 |