Re: jak ominac blokade mnoznika P3?

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 22 Sep 2001 - 15:37:58 MET DST

Agent "krevis" <van_at_promail.pl> donosi:

> Tragedia, Panie, i tylko rece pozostaje zalamac...
>
> Matka ziemia nosi tylu rzeźbiarzy i kombinatorow, ze nie chce mi sie wierzyc
> ze NIKT nie wykombinowal jakiejs podstawki czy innego cudu. A moze
> rzeczywiscie Intel placi im haracze? ;-)

To tak, jakby lać wodę do baku samhochodu (no bo ktoś
mógł wymyśleć odpowiedni system ...).

Są granice techniczne nie do ominięcia. Jest to zrobione w pewnym celu.
Pewna partia procesorów (zakres pewnych częstotliwości) to praktycznie
ten sam model. Wycina je się z 'wafli' krzemowych. Technologia
sprawia, że te umieszczone najbliżej środka mają najlepsze właściwości - one
(po testach) dostają najwyższe częstotliwości. Te 'gorsze' idą jako słabsze.
Gdyby nie było blokady mnożnika - praktycznie większość modeli mogła by
pracować z jeszcze większymi częstotliwościami.

--
DooMiniK (bachus)
bachus_at_irc.pl