ATi Radeon 32 SDR - problemy

Autor: Sailman (sailman2_at_kki.net.pl)
Data: Fri 21 Sep 2001 - 11:26:32 MET DST

Witam,
Mam kartę ATi Radeon 32 SDR z TV out i mam z nią dwa problemy:
1. Obraz na TV: po przełączeniu się na TV obraz ma zieloną poświatę (coś
jakby zielona reklamówka na kineskopie ;-) ), pomaga restart komp. przy
obrazie cały czas na TV, wtedy obraz jest ok. Nie pomaga zmiana
rozdzielczości, skali kolorów, ustawień we właściwościach wyświetlania itp.
itd. Nie pomogła również zmiana sterowników ani przeinstalowanie directx
8.0. Z ciekawostek dodam, że na wcześniejszych sterownikach zamiast zielonej
poświaty był dziwny efekt a mianowicie pozamieniane niektóre kolory np.
jakiś odcień szarego na jaskrawo niebieski itp. (tylko na TV oczywiście). (a
może powodem są przerwania?)

2. Drugi problem to już typowo problem sprzętowy ;-) : GŁOŚNY wentylatorek
na karcie (zagłusza went. procesora i zasilacza) czy w karcie tej klasy nie
powinno być inaczej? Wydaje mi się, że powodem jest to, że karta pracuje "do
góry nogami" no ale to przecież dzisiaj standard. Czy jest to powód do
reklamowania karty? Czy można sobie samemu zmienić wentylator na inny nie
tracąc gwarancji? A może go po prostu wyłączyć?

Pozdr.
Sailman

P.S. mój sprzęt: Cel II 633_at_850, Abit BX133 RAID, 128 MB RAM 133, HDD 30 GB,
Win 98.