Re: cooler spire - lamerskie pytanie

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Thu 20 Sep 2001 - 22:25:36 MET DST

mk180014 wrote:

> jak usunac wentylator z procesora ? nie ma tam zadnych srubek, jedynie
> jakas metalowa niby-dzwignia, ktora jednak nie chce zbytnio manewrowac,
> zeby nie uszkodzic procesora. a moze ten wentylator jest na klej, i co
> wtedy ?

Najlepiej obejrzyj wszystko dokładnie. Jeśli możesz, wyjmij płytę, razem
z blachą (ostatnio składałem coś w obudowie, gdzie blacha nie była
wyjmowalna, @#$^!!& ), żeby za pierwszym razem dobrze pojąć jak to
działa. Ta niby dźwignia jest odciągana prez sprężystą blaszkę w górę
wentyla, a kończy się 1 lub 3 uszkami które zahaczają się o wypustki na
sockecie. Jak będziesz potem zakładał to nie zapomnij o paście
termoprzewodzącej i właściwym kierunku zakładania. A tak wogóle to takie
rzeczy piszą w manualach do płyt głównych i u producentów wentyli. Klejów
się nie stosuje, ale bywały przypadki, że niby-termoprzewodzące świństwo
się zapiekło i ... widziałem zdjęcie spodu radiatora z rdzeniem durona :)
Nie wiem czy to się komuś skleiło, czy ukręcił ... fajnie wyglądała też
płytka z nóżkami a bez krzemu :)

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak