siec

Autor: Pawel (brachj_at_polbox.com)
Data: Thu 20 Sep 2001 - 12:43:46 MET DST

OTO PROBLEM KTORY MIALEM

Mam połączone dwa kompy w sieci. Serwer na Win ME oraz drugi komp Win 98 SE.
Na serwerze mam program Wingate. Są połączone kartami sieciowymi na skretkę.
Dzieją się dziwne rzeczy. Po wlączeniu komputerów sieć działa, na drugim
stanowisku widze serwer i samego siebie, jednak na serwezrze nie widzę nic -
komunikat Nie mozna przegladac sieci. Po kilku jednak minutach na drugim
kompie znikaja rowniez oba stanowiska. Pozniej pojawia sie jedno - to na
ktorym pracuje "komputer widzi sam siebie". Zmieniałem już przewod wiec to
wykluczam. Serwer ma dostep do internetu poprzez modem i udostepniam go
poprzez PROXY programem Wingate. Na serwerze jest wiec zainstalowany klient
MS Networks, Karta Dial Up, sieciowka, Protokol TCP/IP do karty dial up i
karty sieciowej, protokol zgodny z IPX/SPX do karty dial up i sieciowej oraz
udostepnianie pplikow i drukarek. IP protokolu TCP/IP do karty sieciwej mama
wprowadzony jako 192.192.192.11 i mska 255.255.255.0 na drugim kompie klient
MS Networks, sieciowa, TCP/IP, IPX/SPX, udostepnianie. W protokole IP
192.192.192.10 i maska 255.255.255.0. Czy wszystko jest dobrze
skonfiguowane? Czy jest to moze wina karty sieciowej badz plyty glownej?
Skretka UTP jest napewno dobra.

Poradzono mi abym zmienił adresy IP na serwerze na 192.168.0.1 i drugim
kompie 192.168.0.2. Jak zmieniłem na drugim kompie pokazały sie oba
stanowiska, tak samo na serwerze, tylko kiedy wchodzę na serwerze w "serwer"
moge przegladac zawartosc ale jak wchodze w drugiego kompa wyswietla sie
komunikat "Brak dostepu, To urzadzenie nie istnieje w sieci". pingiem moge
sie
polaczyc w obydwie strony. Zauważyłem, że przy wpisaniu polecenia winipcfg
na srwerze adres karty wyglada 00-02-44-1B-7A-BC a na drugim komputerze
00-00-00-00-00-00 .

Poradzono mi takze abym zmienil system operacyjny na serwerze na linuksa.
Czy na linuksie chodzilo by to prawidlowo. Moglby mnie ktos poprowadzic jak
mam to zrobic - mam partycje fat32 i chcialbym bezbolesnie wgrac linuksa
zebym mogl korzystac z obu systemow. Mam utworzona partycje podstawowa 10GB
i rozrzeszono z dyskami logicznymi 25GB. Jest jeszcze na moim dyku 5 GB
wolnego nie wykorzystywanego miejsca. Jak moge wgrac linuksa aby nie usunal
mi pozostalych partycji.. Jaki linuks bylby najlepszy.
Wgrywalem juz kilka razy linuksa i nie wykrywal mojego modemu. Czy jest
sposob aby byl on aktywny w linuksie. Moj modem to Actiontec na chipsecie
motoroli 56K wewn..

A moze lepszym systemem na serwer w moim przypadku okazalby sie windows
2000?
Prosze o radę Pawel