Re: Monitory LCD kontra zwykly- co lepiej ?

Autor: max (max1_at_poczta.fm)
Data: Thu 20 Sep 2001 - 11:47:10 MET DST

Użytkownik "Sebastian" <sebo_at_max.com.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Pytanie kieruje do uzytkownikow monitorow LCD.
> Mam na wzgledzie glownie komfort pracy, wplyt monitora na oczy i ich
> zmeczenie w przeciwienstwie do zwyklych monitorow.
> Jak wiadomo w monitorach LCD nie wystepuje promienowanie.

Mam LCD no-name (kupiony za jedyne 800 DM).
Komfort pracy o niebo lepszy niz przy jakimkolwiek monitorze CRT, ale..
.. zalezy co robisz na kompie.
W moim przypadku (programowanie, grzebanie w internecie) LCD sprawdza sie
znakomicie (jak napisales - brak promieniowania, rewelacyjny kontrast), moge
siedziec przed kompem kilkanascie godzin dziennie bez zmeczenia oczu.
Odradzam natomiast zakup LCD grafikowi. Mocno przeszkadza, ze widac
pojedyncze piksele, czesto barwy sa nie najlepiej odwzorowane, niektore
monitory maja nawet 256K kolorow zamiast 16,7 mln (sic!).
Gry - ciezko sie gra we wszelkie 3d-strzelanki, wyscigi - generalnie
wszystkie giery, gdzie przesuwa sie tlo wygladaja fatalnie. Zwiazane jest to
z dlugim czasem odpowiedzi piksela, ktory powoduje efekt smuzenia.
Poza tym zajmuje malo miejsca na biurku i pobiera tylko 30W, ale who
cares...

      pozdrawiam
                 max