Re: co to dokladnie znaczy synchroniczne asynchroniczne ?

Autor: Adam Czajka (adamc_at_snn.com.pl)
Data: Wed 19 Sep 2001 - 17:10:55 MET DST

hey

Radoslaw Sokol wrote:

> HTak samo jak w czasie pracy na 133 MHz przy procesorze z FSB 133 MHz
> można je określic jako pracujące asynchronicznie np. względem PCI ;)
> Bez sensu :)))))

Nie chcę się o to kłócić. Ale w takim razie jak określić inaczej pracę
tych pamięci na 133 przy 100 procesora, jeśli asynchronicznie nie jest
w twojej opinii określeniem oddającym to najlepiej?

> Oglądnij sobie na przykład specyfikację VIA MVP3 -- tam pamięć może
> pracować właśnie względem FSB albo AGP. To drugie ustawienie pozwala
> na przykład używać pamięci FPM, EDO czy SDRAM PC-66 przy FSB 100 MHz
> (przy Socket 7 ma to sens, bo cache L2 a płycie pracuje zawsze z
> częstotliwością FSB).

Zapomniałem dołączyć japki do tego zdania. Wiem o co chodziło, ale
nieczęsto w materiałach producenta płyty znajdziesz zdanie, że pamięć
może pracować względem AGP lub FSB, ale tylko, że pracuje asynchronicznie
lub synchronicznie względem procesora. Więc skoro jest taka praktyka,
to wypada najpierw to wytłumaczyć, bo ktoś może zupełnie nie rozumieć
znaczenia tych określeń.

--
Adam Czajka