Re: problem z com'ami

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Wed 19 Sep 2001 - 09:37:07 MET DST

No więc jest to standardowy soft pod Winami, dostępny z menu
start->Programy->akcesoria->komuniacja->hyperterminal (tak jest w W2k, ale
we wcześniejszych wersjach prawie tak samo). Jak nie znajdziesz, to
doinstaluj z płytki Winów lub sciagnij z http://www.hilgraeve.com.
Użytkowanie tego programu jest dość intuicyjne:
-ustawiasz parametry transmisji (musisz otworzyć hyperterma dw razy - dla
kazdego z COMow te same ustawienia, na poczatek proponuje wylaczyc we
wlasciwosciach polaczenia sterowanie przeplywem);
-wybierasz Plik->wlasciwosci->zakladka ustawienia->button ustawienia
ASCII->zaznacz "Lokalne echo wpisywanych znakow" i "Dolaczaj znaki konca
wiersza....".

I gotowe.

> i jeszcze jedno - nie mam kabla null modem, ale skrosowany - które zyly
> pozamieniac, ale przestal byc skrosowany? :-)

No więc ma być skrosowany (oznaczenia dla gniazd 9-pinowych):
+ linia 2 na jednym koncu z linia 3 na drugim (TXD->RXD);
+ linia 3 na jednym koncu z linia 2 na drugim (RDX<-TXD);
+ na kazdym koncu:
    - zmostkowane 4 z 6;
    - zmostkowane 7 z 8;
+ linie 5 - polaczone razem (masa);