Sprzed pod bazy danych

Autor: Jakub Wróblewski (jakubw.bez_tego_at_mimuw.edu.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 16:25:10 MET DST

Witam,

Podobne pytanie wyslalem na pl.comp.bazy-danych:

Zamierzam zmontowac niedrogi serwer bazodanowy. Przewiduje dosc duze bazy danych
(przestrzen dyskowa rzedu 200-300 GB), byc moze dosc zlozone zapytania, ale
pochodzace z jednego-dwoch zrodel na raz, bede tez potrzebowal mocy
obliczeniowej na dzialajace na tym samym komputerze programy obliczeniowe. To
bedzie Nucleus, byc moze tez Oracle i SyBase, pod Win2000 Professional. Mozliwie
duzo pamieci (co najmniej 1 GB). Przewiduje obliczenia wykonujace sie wiele
godzin.

A teraz moj dylemat: waham sie miedzy dwuprocesorowa plyta pod Pentium III
(ktores szybkie, powiedzmy 1,1 GHz) a jednym procesorem P4 1,8 (na razie...) i
pamieciami 400 MHz. Wiem, ze z "arytmetyki zegarowej" szybsze bedzie pierwsze
rozwiazanie, ale drugie wydaje sie byc latwiejsze w przyszlej modernizacji, poza
tym moze uda mi sie wykorzystac nowy zestaw instrukcji P4 (czesc programow
obliczeniowych ja bede pisal).

Ma ktos moze jakies doswiadczenia/przemyslenia/uwagi? Czy pamieci RIMM
zrekompensuja wolniejszy zegar procesora? Czy architektura dwuprocesorowa dobrze
sie sprawdza w tego rodzaju zastosowaniach?

Pozdrawiam,
Jakub Wroblewski