Re: Ile to moze byc warte

Autor: Pjotr (pjotr_at_poland.com)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 20:26:54 MET DST

Some day I met a message from "RusH" <rush_at_kiti.pulse.pdi.net.SPAM>. The
message said:
> Pjotr napłodził(a):

> nie ma czegos takiego, nie czepiam sie , poprostu mylisz DivX z DVD

Problem w tym, ze jest. Wspomaganie kompensacji ruchu czy cos w tym stylu
(http://www.ita.pwr.wroc.pl/Polish/Publication/Mpeg/mpeg.html) oraz cos
takiego z http://free.polbox.pl/f/film/dvd_encyklopedia.htm:
KOMPENSACJA RUCHU
Kompensacja ruchu (MOTION COMPENSATION) jest to proces rozkodowywania,
polegającym na odczycie klatki typu I wraz z wektorami ruchu (patrz niżej),
które umożliwiają tworzenie klatek typu P i B.
Przykładowo: poruszający się lew na tle sawanny. Przemieszczanie się lwa
będzie opisane w klatkach B i P, zaś mniej dynamicznie zmieniający się
obszar sawanny będzie pobierany z informacji z klatki typu I. Pełna
informacja o obrazie pojawi się znowu po odnowieniu informacji z klatki
kluczowej I.
Podczas kompresji Mpeg2 stosowana jest funkcja estymacji ruchu (MOTION
ESTIMATION), pobiera ona informacje o szybko poruszających się obiektach,
wynikiem działania tej funkcji są wektory ruchu tych obiektów (MOTION
VECTORS).
Jeśli klatki B i P zawierają obraz nie całkiem zgodny z rzeczywistym klatki
mogą zawierać dodatkową informację opisującą różnicę (ERROR TERM).

--
Pozdr & CU _-_-_-_-_ Pjotr (pjotr_at_poland.com) -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
// "Może być i pakt z diabłem, pomyślał Larry przerzucając zalegające na