Re: Piszczacy monitor

Autor: Tomek (thnet_at_poczta.onet.pl.USUNTO)
Data: Mon 17 Sep 2001 - 12:52:48 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote:
> Piszczące monitory to dość
> częste zjawisko, monitor taki może piszcząc spokojnie działać parę
> lat bez najmniejszych problemów zazwyczaj.

Potwierdzam w całej rozciągłości !!! Mój monitor też czasem piszczy
...od prawie 4 lat. Zaczęło się to w kilka dni po kupnie i miałem spory
dylemat - oddać czy nie. Był to starannie wybrany egzemplarz, z idealnym
obrazem więc zaryzykowałem zostawić. Zwłaszcza, że mój ucisza się na całe
miesiące ... po lekkim puknięciu w obudowę :)))

Objawy miałem dokładnie takie same jak opisał Krzysztof - winny jest
prawdopodobnie tak jak u mnie trafopowielacz a ściślej jego źle sklejony
rdzeń albo niedokładnie zalakierowane uzwojenie - coś wpada w drgania !!! .
Nie ma na to prostego patentu ... chyba żeby wymienić całe trafo na nowe.

--
Tomek
thnet_at_poczta.onet.pl