Re: Szok

Autor: Michal (mzabiegly_at_wp.pl)
Data: Sun 16 Sep 2001 - 14:01:48 MET DST

Ciekawe gdzie sie dowiedziales ze Intel tonie w dlugach?
Ja czytalem ostatnio w jakims wortalu ekonomicznym o dzialaniach Intela dot.
sprzedazy. I jak sie okazalo w wiekszosci segmentów rynku Intel znacznie
przewyzsza iloscia sprzedazy swoich procesorow, konkurenta AMD. Przede
wszystkim zwrocono uwage na sprzedaz CPU na rynek serwerowy (tu AMD nadal
jest daleko w tyle) oraz na sprzedaz procesorow Celeron ktorych ceny w
ostatnim czasie bardzo spadly i w ekonomicznym segmencie rynku wrocily po
pewnym przestoju na swoja czolowa pozycje. Zaznaczono ze Celerony sa
najpowszechnijszymi procesorami do komputerow skladach jakie sprzedaje sie w
Media Markt i innych supermarketach. Firmy takie jak NTT System korzystaja
wlasnie z cpu Intela, a ilosc komputerow sprzedawanych w supermarketach
wedlug szacunków jest dosc duza. Zwlaszcza ze klientami sa glównie rodzice
ktorzy chetnie nabywaja dla swojego 10 letnieko synka pierwszy komputer
czesto z gratisowa drukarka, glosnikami, mnostwem programow (w tym systemem
operacyjnym). Te 2 segmenty rynku sa opanowane przez Intela i na razie nic
nie wskazuje aby mialo sie cos zmienic (zwlaszcza ze obnizki procesorow
Intela sa wieksze niz AMD).

Nie jestem dokladnie pewien ale informacje na ten temat chyba tez sa
umieszczone w Gazecie ekonomicznej PROFIT.

Z pozdrowieniem, Michal
Uzytkownik "Tomasz Bryja" <tommyREMOVEIT_at_post.pl> napisal w wiadomosci

;)