Re: mustek SCSI

Autor: Egghead (egghead_at_wp.pl)
Data: Sun 16 Sep 2001 - 01:10:24 MET DST

: walczę właśnie ze skanerem mustek SCSI, komunikuje on się z komputerem
przez
: dołączony port SCSI w formie karty ISA, podejrzewam że to jakiś
uproszczony
: kontroler SCSI, oczywiście najnowsze sterowniki posiadam......do
rzeczy:
: port się instaluje w systemie, skaner jest wykrywany "czasami", skaner
: działa jeszcze rzadziej, więc teoretycznie sprzęt jest dobry,
połączone to
: jest kablem LPT (w każdym razie tak to wygląda), co robić????,
osobiście
: podejrzewam że trefny jest port SCSI, jest dołączony jakiś prosty
program
: który wyświetla ID urządzenia, można zmienić adresy, ale to nic nie
pomaga,
: w skanerze jest też drugie wejście mniejsze, podobne do żeńskiego
złącza
: IDE, nie mam doświadczenia z SCSI, więc może lepiej dokupić jakiś
pełny
: kontroler??? czy jest jeden standard połączeń???? ma ktoś jakiś
pomysł???

To "drugie gniazdo" jest prawdopodobnie na terminator. Jeżeli jest puste
to może być to przyczyną takiego zachowania skanera (podobnie jak w
sieci na koncentryku - przy pracy bez terminatora mogą występować
przekłamania). Dawno temu miałem w rękach skaner, do którego terminator
zgubiono. Uruchomiłem go łącząc do tego gniazda drugi skaner z wbudowaną
terminacją. Działały obydwa.
Pozdrawiam
Egghead