Dysk padl - jak odzyskac ?

Autor: Gacek (gacu_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 11:01:09 MET DST

Witam!
Byłem szczęśliwym posiadaczem dysku twardego IBM Deskstar 30GB 5400RPM.
Niestety pewnego razu przy włączeniu kompa kontroler nie wykryl twardego. Po
kilku próbach podłączeń do innych kabli i kontrolerów zanotowałem, że dysk
przy włączeniu nie "skrobie" tak jak trzeba, tylko troszkę inaczej i krócej.
Nie jest to uszkodzenie, które można byłoby naprawić dysk doktorem jak się
domyślam. Moje pytanie jest następujące: Czy możliwe że padła tylko
elektronika (ta plytka na wierzchu)? Czy w jakiś sposób mogę odzyskać dane?
Czy istnieje gdzieś w wawie autoryzowany serwis IBM, lub firma która zajmuje
się takim odzyzkiem? Czuję że jak go oddam na gwarancji do dealera to mi
poprostu wymienią na nowy.
Proszę o poradę i serdecznie pozdrawiam.

Krzysztof Szczuka
gacu_at_poczta.onet.pl