Re: i815

Autor: Krzysztof Kucharski (d160_at_poland.com)
Data: Thu 13 Sep 2001 - 21:20:33 MET DST

Użytkownik Wojciech Giersz
<chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.33.0109131127240.23771-100000_at_malenstwo.iinf.po
lsl.gliwice.pl...

Witam !

[...]
> Wlasciwie z istotnych niedociagniec to masz tylko ograniczenie
> obslugiwanej pamieci do 512MB. Brakuje czasami mozliwosci
ustawienia
> taktowania pamieci +33MHz w stosunku do FSB, ale to naprawde
rzadko bywa
> przydatne (w zasadzie chyba tylko wtedy, gdy masz Celerona na
FSB 66MHz).
[...]

Moja plyta glówna to totalny "no name" :-) 815e, obsadzona jest
Celeronem 667 i 256 MB CAS3 133 MHz (od Wilka). Tak dla sportu
zapuscilem pamiec na CAS2, z zegarem 133 MHz (standardowe
ustawienie dla tej plyty i tego procesora to 100 MHz). Od ponad
dwóch miesiecy wszystko chodzi stabilnie, brak jakichkolwiek
problemów.
I tu nasuwa sie pytanie - czy mialem jakies wyjatkowe szczescie,
czy tez "te typy tak maja" ?
Podkreslam - plyta najtansza z dostepnych w momencie zakupu. Ma
mozliwosc pracy z pamiecia, "napedzana" zegarem 66, 100 lub 133
MHz.
System zamyka sie poprawnie, zadnych problemów z "usypianiem" itp.
Po niezbednych modyfikacjach systemu (W98SE) - optymalizacja
cache dyskowego calosc jest, jak dla mnie, bardzo wydajna i
szybka.
A najwazniejsze - stabilna.

Na koniec jeszcze jedno pytanie - jak wypadaja mozliwosci grafiki
zintegrowanej z chipsetem (82815) na tle popularnych kart
graficznych ?
W swojej pracy _nie potrzebuje_ 3D, ale chcialbym miec jakies
porównanie.

Serdecznie pozdrawiam - Krzysztof Kucharski