Re: i815

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_s1.tuniv.szczecin.pl)
Data: Thu 13 Sep 2001 - 11:51:28 MET DST

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote:
: Nie ma najmniejszych tego typu problemow, wszystko gra nalezycie (na
: podstawie Asusa CUSL2-C zwyklego i BP, Abita SA6, Intela D815<costam> oraz
: Fujitsu-Siemensa D1188). Oczywiscie sporo zalezy rowniez od jakosci plyty
: -- modele PCChipsa, czy inszych tam Claytonow moga byc duzo gorsze.

To bylby SA6. Ostatecznie zal mi jest slotu ISA - dlatego mimo watpliwosci
kupilem VH6-II. I to byl duzy z mojej strony blad. Bo owszem, da sie
wlozyc karte z dodatkowym LPT, ale mam mniej o generator liczb losowych
(jest imho w chipsetach Intela) i kupe problemow z tzw. "multimediami".

A komputer nie jest mi potrzebny bardzo szybki - ale raczej bardzo spokojny
- taki, abym wiedzial ze jutro bedzie dzialal tak samo dobrze jak dzis.
Tymczasem z chipsetem VIA boje sie puscic defragmentacje dysku - bo a nuz
widelec wazne dane sie skaszania. Podobnie wyglada sprawa rozbudowy:
niby teraz to dziala - ale jak wlozyc do tego drugi dysk twardy? Bo ze
trzeba bedzie, to jest pewne - /zawsze/ dyski twarde staja sie za male.

Zlapalem sie, ze wiecej mysle o tym 686b z VIA niz jest warta plyta
- po kiego mam sie gryzc, skoro nie ma VIA to nie ma problemow?

A co do pamieci - wychodze z zalozenia, ze liczy sie ile pamieci jest
potrzebne i ile pamieci moze poadresowac sobie komputer w jakims
sensownym czasie. Przy obecnej 1/4 GiB (wedlug SI powinno sie pisac
Ki, Mi, Gi, Ti zamiast K,M,G,T) i tak wykorzystuje jakies 70 MiB.
Choc moze byloby fajnie miec pelne 2 GiB, to jakos nie bardzo wierze,
aby mi sie chcialo tyle tam upychac kiedykolwiek. Troche tez watpie,
jak te 2 GiB byloby buforowane...

Jeszcze raz dziekuje za rade.

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin