czestotliwosc efektywna?

Autor: Wojciech Wrodarczyk (W.Wrodarczyk_at_ic.pl)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 19:01:17 MET DST

Gdzie mozna znalezc jakie konkretne informacje o tym jakie magistrale mają
takie procesory jak Duron, Athlon, P3, P4. Kiedyś bylo tak: FSB 100 MHz,
mnożnik 5x i mamy w sumie 500MHz. Proste i zrozumiale. Natomiast przespalem
chyba ostatnie kilka miesiecy i zaczynam sie gubic. Athlony mają jakies
czestotliwosci efektywmne 266 MHz, 133 MHz (nieefektywne), a P4 nawet 400
MHz. Moze ktorys z grupowiczow wyjasni mi jak to jest. Mam problem rowniez z
podstawkami. Tyle ile udalo mi sie dowiedziec to Socket A=Socket 462 i jest
dla Duronow, Athlonow (czy Athlon i Athlon Thunderbird to to samo?), a pod
co sa P4, i czy plyta dzialajaca z Celeronami i P3 (tzn FCPGA) działa z P4?
Zgory dzieki za odpowiedz.