Jak dobrze zgrac obraz (film) z peceta na peceta

Autor: Pawel Kalinowski (pirx_at_ikp.pl)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 10:25:13 MET DST

Hejka!

Mam taki problem - muszę od czasu do czasu zgrywać wysokiej jakości film z
PC do pliku. Chodzi o nagranie działania gry komputerowej.

Do tej pory stosowałem najczęściej taką procedurę - w jednym pececie siedzi
GeForce z wyjściem s-video, w drugim karta telewizyjna ze zgrywaniem na
dysk. Instaluję odpowiednio szybkiego kodeka i puszczam grę na jednym
kompie, film zgrywa się do pliku na drugim.

Niestety, jakość tak wykonanego filmiku odrzuca... Po prostu nie nadaje się
do poważniejszej obróbki.

Jeśli miałbym kartę graficzną (najlepiej jakiegoś GeForca) z wyjściem
FireWire to mógłbym to pięknie zgrać Pinnaclem z wejściem FireWire. Ale czy
takie tarty istnieją?

A jak to robią w telewizjach - np. w programie HYPER? Słyszałem, że są
jakieś superprofesjonalne urządzenia, które przerabiają sygnał VGA na video,
ale może da się tą sprawę rozwiązać w tańszy sposób.

Nadmienię tylko, że w desperacji zgrywałem też coś kamerą cyfrową z monitora
a potem FireWire, jakość była nawet troszkę lepsza, niż przez s-video...

Czy macie jakieś gotowe patenty?

Pozdrawiam,

Pawel Kalinowski