Re: Problem z modemem Pentagram Omen 56I PCI

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 09:40:38 MET DST

> Po uruchomieniu IE 5.0 modem wybiera numer (0202122), weryfikuje nazwę
> użytkownika i hasło (coś długo, ~20-30 sekund).

To "normalne" w naszych polskich warunkach...

> Trwa znajdowanie strony (www.wp.pl zresztą)...
(ciach)
> Trwa znajdowanie strony ...
> ...i tu "wywala" standardowe okno IE, strona nie znaleziona, sprawdź
> ustawienia sieci itp. itd etc.

A skonfigurowałeś parametry Karty Dial-up ? Musisz podać adresy serwerów
DNS, bramki itd.-bez tego nie ruszy.

> PS.2. Czytałem gdzieś, że ten model modemu, to modem software'owy - co
> to oznacza?

To oznacza, że na płytce jest kość, która nie jest w stanie zapewnić obsługi
protokołów modemowych i portu szeregowego, jak to ma miejsce w klasycznych
modemach hardware'owych, i tymi wszystkimi rzeczami musi zająć się software.
W praktyce oznacza to, że bez odpowidnich sterowników pod używany system
operacyjny modemy te nie ruszą. Jeżeli korzystasz z windozy to wszystko OK,
ale np. pod Linuxem mogą być problemy (a pod Unixem to zapomnij).

> Pomożecie? ;)))

pomóż sobie sam i skonfiguruj Dial-up (opis był wielokrotnie przytaczany w
parsie komputrowej np. w CHIPie; można też chyba znaleźć na stronie TePsy).
Jak nie dasz rady, to pisz na priva.

pozdr.
CHOOCH