pamiec, a wlasciwie klpoty z pamiecia (chyba dlugie...)

Autor: Mis' (mis_at_hustons.homechoice.co.uk)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 17:56:12 MET DST

witam - dokupilem ramu 256MB (jeden modul) do posiadanych juz 2 modulow po
128MB. I d*** blada - widac tylko polowe pamieci ( a dokladniej to
130612KB). Sandra widzi tyle co i POST (windowsy tez). natomiast Dr.
Hardware 2001 pokazuje ze mam zainstalowane moduly i rozpoznaje ich
wielkosc - 256MB + 128MB +128MB....

Program CTSPD wygenerowal mi pliczek z taka oto zawartoscia:

----
ctspd  Version : 0.9.2  /   9 Oct 2000
Date / time : 09/08/2001 04:23:24 PM
Windows 2000
Intel PIIX4 chipset detected
SDRAM 0
 00   80 8 4 d 9 2 40 0 1 75
 10   54 0 80 10 0 1 8f 4 4 1
 20   1 0 e a0 60 0 0 14 f 14
 30   2c 20 15 8 15 8 0 0 0 0
 40   0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
 50   0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
 60   0 0 12 b5 2c ff ff ff ff ff
 70   ff ff 1 0 0 0 0 0 0 0
 80   0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
 90   0 1 0 ff ff ff ff ff ff 0
100   0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
110   0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
120   0 0 0 0 0 0 64 fd
Wrong contents at address 23 value : a0
Wrong contents at address 24 value : 60
Wrong contents at address 127 value : fd
----
przegladanie wszystkich parametrow pamieci za pomoca CTSPD pokazalo
nastepujace bledy:
----
Intel-spec. data - FD, error
spd-eeprom bugfree - error
clock signal data - error
minimum clock cycle time at second CAS latency - (SPD value) 10.0ns -
(remarks) error
tAC at 2nd CAS Latency - (SPD value) 6.0ns (remerks) error
----
podczas startu CTSPD wyskakuje okienko z komunikatem:
----
At least one DIMM with wrong DIMM found
----
czy powyzsze znaczy ze pamiec jest walnieta czy musze cos pozmieniac (w
biosie?) acha pamiec produkcji Micron - mam juz 128 MB tego producenta i
jest OK. drugie 128 to Kingston....
komputer to:
abit BE6 II ver 1.1, bios chyba najnowszy (sorki nie pamietam
oznaczenia....)
Celeron 633_at_950
reszta chyba bez znaczenia....
i jeszcze jedno - powyzsze komuniakty i pliki zostaly wygenerowane gdy w
komputerze siedziala wylacznie felerna pamiec....
z niecierpliwoscia oczekuje porad.... i moze mi ktos wyjasni co naprawde
znacza powysze komunikaty - bo tresc rozumiem a sensu nie... :-(
jesli pominalem jakies wazne dane to oczywiscie uzupelnie - tylko musze
wiedziec co....
pozdrawiam
--
Mis'