Re: Jaka kierownica do gierek ...

Autor: Tomasz Kochmanski (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 14:30:55 MET DST

Dariusz Gocol wrote:

> Znajomy chce dzieciom kupic kierownice do symulatorow samochodow
> i pytal mnie co wybrac ?
> Poniewaz sam nie mam o nich pojecia chcialem zapytac na co zwracac uwage
> przy kupnie, jakie standardy sa najbardziej rozpowszechnione (obslugiwane
> przez wiekszosc gierek itp ...)
> A i dobrze, zeby dzialala pod NFS IV (albo III, nie pamietam ktora to byla
> wersja),
> bo akurat w to jego dzieci duzo grywaja.
> Dzieki za pomoc
> Darek

Przede wszystkim nalezy zwracac uwage na producenta. Za markowa
kierownice zaplacisz wiecej, ale sie nie rozleci po miesiacu. Porzadne
kierownice produkuje Microsoft, Logitech, Saitek i zapewne jeszcze paru
innych producentow.

Druga sprawa to force feedback. Kierownice z force feedbackiem sa
drozsze, ale doznania w czasie jazdy sa lepsze.

Po trzecie: cyfrowa czy analogowa. Cyfrowe sa bardziej precyzyjne i
zapewne bardziej wytrzymale, ale drozsze.

Kolejna sprawa nie bez znaczenia, to sposob podlaczania. Kierownice
podlaczane do gameportu beda dzialac praktycznie z kazda gra, ktora
obsluguje joystick (rowniez w DOSie). Bedzie rowniez dzialac bez
dedykowanych sterownikow, choc te moga byc przydatne do wykorzystania
jakichs specjalnych funkcji. Kierownice podlaczane przez USB beda
dzialac wylacznie w Windows.

PS. Sam mam kierownice Dexxa Steering Wheel. Jest to absolutnie
podstawowy model, ale wtedy gdy ja kupowalem byla to najtansza
kierownica z pedalami. Hardcorowemu kierowcy nie wystarczy bo nie ma
force feedbacku i tylko 4 przyciski (a konkretnie 2 przyciski plus galka
skrzyni biegow), ale jest dosc wytrzymala, bo po roku intensywnego
grania nie zdradza oznak zuzycia.