Re: jaki monitor 17''?

Autor: Przemek (cornhole_at_darmo.alter.pl)
Data: Wed 05 Sep 2001 - 19:30:23 MET DST

Użytkownik "Wojtek Grajewski" <betakarotenek_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:9n5h0f$p6k$1_at_news.internetia.pl...
> Na co zwracać uwage (na jakie parametry), czego sie wystrzegać. Monitor ma
> być do domu, ma mieć płaski ekran i ma być jak najmniej szkodliwy dla
oczu.
> Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo proszę!

Jak się ma dużo pieniędzy, to problemu nie ma - można od razu kupić np.
Samsunga 755DF czy 700ITF (u mnie w okolicy odpowiednio 1199 i 1299zł) i
mieć problem z głowy - z moich obserwacji oraz opinii Grupowiczów wynika, że
to dobre monitory. Oprócz tego jest wiele innych porządnych monitorów
znanych firm no ale z reguły są drogie i chyba nie zawsze warte swej ceny.
Ja też jestem w trakcie kupowania a więc zwracam uwagę na częstotliwość
poziomą (od niej w dużej mierze zależy jaką częstotliwość odświeżania
monitor oferuje w danej rozdzielczości, co jest ważne dla oczu). Proste
modele z reguły nie mają więcej niż 70kHz, co w 1024x768 nie da więcej niż
85Hz. Lepsze oferują z reguły do 98kHz.
Warto chyba zwrócić uwagę na zgodność z normą TCO99 (jeśli chodzi o ochronę
oczu) no i poza tym przede wszystkim na jakość obrazu, co już w przypadku
tańszych modeli trzeba chyba samemu wybadać.
Czasem z tym ciężko, bo nie wszyscy sprzedawcy potrafią podłączyć monitor do
komputera aby klient mógł go obejrzeć ;)
(przypadek z życia wzięty - dzisiaj w sklepie w Zabrzu gościu prawie się
poddał jak po podłączeniu monitor nie chciał działać. Trochę mu pomogłem, bo
problem był poważny - brak kabla zasilającego ;)
Czasen w tych sklepach pracują takie pacany, że aż strach!