Rozwiazanie problemow z WinXP i Vortex2

Autor: fox (fox_at_irc.pl)
Data: Wed 05 Sep 2001 - 07:58:12 MET DST

Witam, chcialbym pomoc tym, ktorzy nie moga poradzic
sobie z upiornym trio: VIA chipset + WinXP + Aureal Vortex 2.

Z nieznanych mi przyczyn panowie z Microsoftu pomimo
dlugiego procesu wdrozeniowego nowego systemu nie potrafili zapewnic
poprawnego wspoldzialania kart muzycznych opartych na chipie
Vortex 2 z Windows XP. Przynajmniej w moim i paru znanych mi
przypadkach. Po czterech dniach zmagan i poszukiwan udalo mi
sie znalezc rozwiazanie problemu, mam nadzieje, ze uniwersalne.
Nniejszym dziekuje wszystkim, ktorzy posrednio, lub bezposrednio
zaangazowani byli w owe poszukiwania. Gdyby nie wy, dalej rwalbym wlosy
z glowy :)

Do rzeczy, jesli XP gryzie sie z Vortex'em 2, tzn. odgrywa 2-3 sekundy
dzwieku po czym milknie, chrupie, stuka, przerywa, lub robi jeszcze nie
wiadomo co nalezy wykonac jeden z ponizszych krokow, lub wszystkie na raz.
W moim przypadku pomogl _ostatni_ , ale poprzedzony wszystkimi innymi,
niestety nie mam teraz nerwow na eliminowanie zbednych krokow.
Najlepiej zatem zaczac od punktu 5. Moze to wystarczy (oby)

1. Wylaczyc ACPI w BIOSie.
2. Zamienic w WinXP sterowanie ACPI na Standard PC
   (System > Device Manager > Computer)
   Po tym kroku moze zajsc koniecznosc recznego ustawiania przerwan w BIOSie
3. Jesli problemy nie ustapily, wylaczac po kolei opcje IRQ steering
   (System > Device Manager > Computer > Standard PC)
4. Zainstalowac referencyjne sterowniki Vortex 2 przewidziane dla Win2000
5. Jesli nic nie pomaga, nalezy udac sie na strone
   http://www.vortexofsound.com/techhelp/th-v2a80.htm
   i zrobic to co tam radza, nawet jesli wydaje sie to dziwne i glupie.
   Przepis dotyczy co prawda Windows 2000, ale dziala tez pod WinXP.

Mam nadzieje, ze powyzszy sposob jedt uniwersalny i nie dziala tylko u mnie :)

pozdrawiam

--
== fox_at_irc.pl == the truth is this: no one knows ==