Re: HDD Fuitsu

Autor: Harrison Bergeron (harrison.bergeron_at_hoga.pl)
Data: Sun 30 Sep 2001 - 20:55:42 MET DST

Użytkownik "REDE" <tocikmar_at_polbox.com> napisał w wiadomości
> Jak pecet sie ładuje to też pisze przy dyskach none (w momencie jak sie
> wchodzi do biosu przez DEL i później w tabelce podczas zaczęcia ładowania

Nie będę ukrywał faktu, że nie znam tej płyty i tego biosu. Ściągłem sobie
przed chwilą manuala, na niej są dwa dodatkowe gniazda dla urządzeń z
interfejsem UDMA/66.
Jak dysk jest podpięty pod IDE1 lub IDE2 (i ma prawidłowo ustawione zworki)
to ustawienia są w Standard CMOS Features Setup Menu i wybierając IDE HDD
Auto-Detection nie ma bolca aby setup sam nie wykrył dysku (napędu). (Napędy
już będą przypisane na stałe.)
Podpinając dysk do gniazd IDE3 lub IDE4 ustawienia są w Integrated
Peripherals. Z tego co widzę to tam już nie ma za wiele możliwości do
wyboru, jest tylko auto lub wyłączony. :-(
Pewnie jeszcze wolno podpinać urządzenia tylko do IDE1 i IDE2 lub IDE3 i
IDE4. Do wszystkich jednocześnie jest pewnie zabronione, a szkoda 8 dysków
na raz. :-)
Przypuszczalnie wszystkie urządzenia masz podpięte do tego dodatkowego
kontrolera (IDE3, IDE4) dlatego przy bootowaniu komputera (po sprawdzeniu
ramu i potem w tabelce przed wczytaniem OS) masz wszędzie none. Co dalej z
tym to ja już zabardzo Ci nie podpowiem, bo nie mam doświadczenia z takimi
rozwiązaniami (RAID też nie rozumiem). Możesz np. spróbować przepiąć na IDE1
i IDE2, i wyłączyć Ultra DMA-66 IDE Controller (disable).

Jak szukałem instrukcji tej płyty widziałem Abit BE6- II FAQ. Trochę tego
było, może tam znajdziesz to czego potrzebujesz.

Pozdrawiam

--
Harrison Bergeron
harrison.bergeron_at_hoga.pl