Re: klika pytania od lamera odnosnie sieci

Autor: Adam Lubkowski (stilldead_at_wp.pl)
Data: Sun 30 Sep 2001 - 20:18:15 MET DST

On Sun, 30 Sep 2001 16:07:15 +0200, "Grzegorz" <prasal_at_go2.pl> wrote:

>Witam po raz pierwszy na grupie. Mam do szanownych grupowiczow kilka pytan.
>1) Jak daleko moga byc polozone od siebie komputery polaczone za pomoca
>sieci telefonicznej (bez laczenia sie z Internetem). Czy takie polaczenie
>ogranicza sie tylko do obrebu jednej linii telefonicznej (np. w domu), czy
>tez mozna w ten sposob laczyc komputery bardziej oddalone (np. w innej
>miejcowosci).

dowolnie daleko, stymze czym dalej, tym wyzsze rachunki :)

>2) Zalozmy, ze serwer ma SDI (a jest w innym miescie). Czy mozna tak
>zrobic, zeby skorzystac z tego lacza w innym oddziale firmy?

tak, pracujac zdalnie na serwerze.

>3) Jak polaczyc dwie male sieci oddalone od siebie o 50km? Jaka linia jest
>do tego potrzebna i jakie urzadzenia spelniaja role narzedzi komunikacji.
>Czy mozna to zrobic poza Internetem i czy cos sie placi za takie polaczenie?

mozna pociagnac swiatlowod. ale to kosztuje (bardzo) duzo...
taniej bedzie dla obu sieci wynajac lacze do internetu

>4) Gdzie najlepiej kupowac akcesoria sieciowe?
w dobrych sklepach z osprzetem sieciowym

>5) Co to jest kabel skrosowany i do czego sluzy?
kabel z zamienionymi miejscami dwoma? przewodami.
sluzy do laczenia 2 komputerow w siec bez posrednictwa huba.

na przyszlosc pytaj na wlasciwej grupie! > pl.comp.networking

pozdroffki

--
kat   mailto:stilldead_at_wp.pl  http://kat.radiomaryja.fm