Re: 2 karty sieciowe + kabel krosowany = problemy

Autor: Kacper Pleszkun (kacple_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 29 Sep 2001 - 16:19:32 MET DST

Remigiusz Weska napisał(a):

> kat 5, ekranowany, 10m - co do par to zależy na którą końcówkę się patrzy
> :) ale z tego co wyczytałem na stronach to jakby był źle przepleciony to na
> 10Mbit też by nie działało.

Nie. Sygnał nadawany przez kartę musi iść jedną parą, odbierany drugą.
Jeśli źle przepleciesz przewody, to znaczy tak, że w parze jeden kabel
będzie transitował dane wysyłane a drugi odbierane, to taki kabel z
ledwością uciągnie 10MBit. Kolejność kabelków w dobrze zrobionym kablu
krosowym (patrząc na wtyczkę po przeciwnej stronie niż zatrzask, czyli
na styki, kablem do dołu):
1. pomarańczowo-biały, pomarańczowy, zielono-biały, niebieski,
niebiesko-biały, zielony, brązowo-biały, brązowy.
2. zielono-biały, zielony, pomarańczowo-biały, brązwo-biały, brązowy,
pomarańczowy, niebieski, biało-niebieski.

> Remek
Kacper

--
+-------- Kacper Pleszkun -------- kacple_at_priv6.onet.pl ------------+
|          SEPULKARIA: obiekty służące do sepulenia (ob.)           |