Re: KYOCERA FS680 laser - wycena i pytanie o toner

Autor: Arkadiusz Soroka (ipitaa_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Mon 03 Sep 2001 - 20:05:28 MET DST

Ma prawo juz halasowac i miec klopoty z podawaniem papieru. Na pewno
wszystkie rolki do czyszczenia.

> Powiem tyle, że producent przewiduje żywotność bębna na 100.000 stron
> przy 5% zaczernienia. A nowy bęben do takiej drukarki kosztuje
> baaaardzo dużo (Kyocera ma bębny ceramiczne-bardzo trwałe, nie trzeba
> ich wymieniać razem z tonerem, ale już już taki bęben padnie to można
> zapłakac się na śmierć widząc cenę nowego).

Tak naprawde, to jest niezle, jesli wytrzyma 80 tys. Czesto sa zmieniane
juz przy 60 tys., a ja mialem pecha i padl po 13 tys. Cena wymiany
faktycznie zawrotna.

Zuzycie? zanotuj stan licznika prze zaladowaniem nowego tonera. Po zobieniu
6000 str. zacznij zbierac kase. Pod warunkiem, ze drukujesz uczciwy tekst,
a nie zdjecia :-))))
Poniewaz toner nie jest zintegrowany z bebnem, nie polecam zamiennikow. Jak
wsypiesz nie to co trzeba, to lepiej drukarke wyrzucic i kupic nowa niz
czyscic i placic za nowy beben.

> Toner jest stosunkowo tani, gdyż nie jest wymagana wymiana całego
> zespołu drukującego, a jedynie "dosypanie" tonera. Ale przyznam, że
> dokładnie nie wiem ile kosztuje sam toner. Kyocera słynie z najniższych
> kosztów wydruku pojedynczej strony, więc raczej będzie tanio.

Ok 220 PLN. Wystarcza na 8000 str. w normalnym trybie. Przynajmniej mi
wystarcza, a zuzylam ich juz kilka :-)) Przy czym nie daj sie zwiesc
trybowi ECO - wydruk jest praktycznie nieczytelny.

> Nie, to cena całkiem do rzeczy, wziąwszy pod uwagę, że nowa FS680
> kosztuje coś koło 1200 netto.

Cena jest niezla, ale przemysl 2 rzeczy podnoszace koszt:
1. Bardzo wrazliwa na rodzaj papieru - jak wlozysz byle co to czesto sie
zacina.
2. 2 MB RAM-u to za malo, dobrze jest wlozyc SIMM 8 MB FPM.

> Na początku produkowano FS600. Później zwiększono prędkość druku,
> wprowadzono małe zmiany konstrukcyjne i chyba zwiększono nieznacznie
> rozdzielczość wydruku - tak powstała FS680 (teraz już nie ma nowych
> FS600).

Rozdzielczosc? Raczej szybkosc mechanizmu - z 6 do 8 str/min.

Pozdrawianko!

A.S.