Re: Potrzebny komputer

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 28 Sep 2001 - 21:35:44 MET DST

Niejaki(a) Norbert <gromforum_at_poczta.onet.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):
> Potrzebuje zlozyc komputerek dla znajomej za 2 tysiace z monitorem.
> Jaka konfiguracje za to mozna miec ?

holy jezus. to se ne da, bo to do grania.

> Poradzcie cos , komp ma byc dla jej syna na gwiazdke wiec beda glownie gry a
> dopiero potem aplikacje.

gdyby bylo na odwrot - od biedy gierki i to stare - no to da sie takie
cudo zlozyc, jednak do gier toto nie bedzie.

pewnie jakis uzywany zestaw na integrowanej plycie, wraz z jakims starym
prockiem do 500mhz.

moze lepiej konsole jak juz sugerowal kolak? moze bedzie lepiej. mozna z
nowych zlozyc cos takeigo, ale to bedzie komputer nie za bardzo do gierk
i pelna minimalistyka, do tego krecenie czego sie da by wycisnac
maksymalna moc. wiec najogolniej, wpierw jest decyzja, czy ma to byc
intel czy amd. mi sie zdaje, ze intel, dobre plyty na bx pod fcpga mozna
dorwac za 200 zet, i to np. abity... zaleznie od ceny :)

jesli intel - cielak 533A (czyli wersja "2", na coppermine) - do
krecenia z magistrala 133mhz - rusza bardzo czesto bez zmiany napiecia i
szczegolnych klopotow ze stabilnoscia. mamy wtedy 1GHz (dziecku oczy
wyjda z orbit ;) ). z 200zl

jesli amd - duron 600, krecic jak najdalej sie da, do 1GHz dojdzie,
200zl

plyta pod intela - najlepiej uzywanego, markowego BX'a, np. abit'a
kiedys widzialem za 200 zet.

plyta pod amd - ojoj, troche schodow. ecs odpada, bo chcemy krecic
(lubie amd, ale duron 600 z esc vs. cielak 533A_at_1066 z abitem, to
troszeczke niesprawiedliwe, nie? :) ).

dalej - 256mb ram (zaszalejmy - 150 zet, nie bedzie problemow z powolnym
chodzeniem, byle kosc byla dwustronna w razie uzycia bx'a - bo moga byc
problemy).

grafika - jakis geforce, 2mx (200) mozna dorwac za 200-250 zlotych. a to
jestcalkiem duza moc.

dysk - cos 40gigowego (mala roznica cenowa miedzy 20 a 40, a 2x wiecej.
nie badzmy skapi) - 450.

cdrom teac - 200

monitor - lg 575n (15" wypukly) - 650 zet

modem - usr sportster pci oem - 150. jesli rozwiazanie ma wolne isa -
uzywany modem na isa, za 100 lub i mniej.

obudowa - jakis codegen, bo mamy malo pieniedzy. ja bym naprawde
proponowal enlighta, ale z braku $ - codegen. 300W kanieszna (chyba, ze
enlight - wtedy 250W :) ).

klaiwaturka i mysz - najtansze - 100 zet.

razem 2400. ale to jest pelny minimalizm, troche zawyzalem, wiec jesli
sie postarasz - zmiescisz sie w 2200. dysku i cdromu nie polecam
uzywanego, uzywany modem, grafika, procesor, plyta - warto.

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|______________txt by: Telekomunikacja Polska S.A._______________|