Re: Co to za karta?

Autor: R4v (raist_at_poczta.fm)
Data: Fri 28 Sep 2001 - 19:49:10 MET DST

"Wojciech Giersz" <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in message
l...

> Ta... A gdzie Elsa i Matrox? Przy kartach tych firm te wymienione przez
> Ciebie spokojnie moga uchodzic za no-name :) Do tego mozna jeszcze dopisac
> Abita, Creative'a, STB, 3DLabs, Diamonda... Naprawde tylko te 3 firmy
> bierzesz pod uwage?

Dobra, teraz na trzezwo. Jak mi impulsy leca i przysypiam to nie mysle. Tak
naprawde to biore pod uwage jedynie ATi. Po prostu nVidia w moich oczach
lekko przegina ostatnio - tak cenowo jak i jakosciowo. Bo jak inaczej
wyjasnic prawie identyczne wyniki (w Internecie, sam nie sprawdzalem) z
GeForce2 w DirectX7? Wzieli jadro dwojki, dorzucili shadery i maja trojke. A
co do pozostalych: Abit - po serii KT7(A) firma ta stracila resztki szacunku
w moich oczach, kart grafiki na oczy nie widzialem (wiem, ze sa), Creative -
faktycznie, tak jak MSI, ale zapowiadali ze juz nie beda produkowac, teraz
produkuja zdaje sie dla MSI (albo dla kogos innego, nie pamietam). STB - na
rynku nie istnieje (juz), mialem przez dwa dni Velocity 128ZX i nie chciala
dzialac z Asus P5A (wiem, pewnie wina plyty i driverow), ale _byly_ to dobre
karty, 3DLabs - nie kojarze, tzn. cos mi swita ale po prostu nie pamietam,
Diamond - nie rozmawiajmy o nieboszczykach - fakt, Voodoo 1 i 2 jej
produkcji byly bezkonkurencyjne, TNT tez byla dobra. Elsa - moj blad, jak
juz pisalem jak mi licznik juz pali na czerwono to nie sprzyja mysleniu.
Matrox'a nie licze, bo to nie jest ani wydajnosc 3D, ani klasa cenowa do
domu. Uff... to tyle :) A tak w ogole to skonczmy te dyskusje bo juz sie
zblaznilem i wystarczy :).

Raf