Re: Czy wypalac wolniej czy szybciej CDR?

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Fri 28 Sep 2001 - 19:29:33 MET DST

SunWoj <sunwick_at_wp.pl> napisal(a):

>Witajcie.
>Chodzi mi oszczednosc nie czasu a nagrywarki.
>Lepiej dla niej wypalac CD wolniej czy szybciej?
>A moze nie ma roznicy?

Podobnież zaleca się wypalanie w granicach 4x-8x. Optymalnie ma być przy 8x
(plytka najmniej sie grzeje), wypalanie szybciej powoduje wypalanie "mniej dokladne",
w sensie mniejszej różnicy pomiedzy pitami i landami, co w konsekwencji na słabych
czytnikach może sprawić problemy przy odczycie.
Tanie plytki po 1.5. zl. nie są szczególnie wyważane, co przy szybkich
obrotach może tez negatywnie wpływać na wypalanie (i w pewnym stopniu
na trwałość samej nagrywarki).

Andrzej