problemy - pomocy!

Autor: Konrad Glanert (konrad.glanert_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 28 Sep 2001 - 00:21:36 MET DST

Problemy z komputerem

Konfiguracja moje sprzętu:
Pentium III 500 MHz
Płyta Głowna z chipsetem Via Apollo Pro Plus
128 MB RAM PC-100 i PC-133
Creative Riva TNT2-M64 32 MB RAM
HDD 15 GB Segate UDMA
DVD Nec DV-5700A 12x/40x
Creative SoundBlaster 128 PCI
Modem Zoltrix Phantom Winmodem 56K PCI
LAN: Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC

Problem 1. DVD
DVD mogę oglądać, ale żeby to chodziło płynnie w 100% to nie mogę
powiedzieć. DMA włączone, sterowniki Via zainstalowane (próbowałem wiele
wersji), próbowałem wiele wersji sterowników do kraty graficznej, DirectX od
6.0 do 8.0, wiele wersji programów do DVD: Power DVD 2.5-2.55PRO-3.0 oraz
WinDVD 2000, rodzielczośc od 640x480 do 1024x768 -> Żadnych efektów. Czy to
wina karty graficznej (chodzi do M64 - czyli 64 bitowa szyna danych pamięci)
czy chipsetu Via czy tez DVD-ROm-u? Proszę o jakąkolwiek pomoc bo jestem
bezsilny.

Problem 2. LAN
Mamy z kolegą sieć w bloku 9 tzn. połączone 2 kompy) przez kabel
koncentryczny (to jest przez końcówkę BNC /o ile nie przekręciłem nazwy/).
Wykorzystujemy protokoły TCP/IP i IPX/SPX. Moje pytanie: dlaczego przy
starcie Windows (98SE PL) komputer przez jakiś czas nic nie robi (dysk nie
pracuje) a po chwile dalej powraca do uruchamiania systemu? Zauważyłem że
jak wyrzuciłem powiązanie 'TCP/IP -> : Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC`
to wtedy ten problem nie występuje. Dlaczego tak jest i czy nie da się tego
zmienić bo mnie to wkurza nieprzeciętnie. Wiem że w WinME tego nie ma, ale
nie chcę instalować wersji Millennium.

Bardzo proszę o pomoc, bo naprawdę nie potrafię sobie z tym poradzić. Proszę
o odpowiedź na mojego prywatnego maila, bo nie mogę zbyt często korzystać z
Net-u a boję się, że nie zdążę odczytać odpowiedzi przed jej skasowaniem z
serwera.