dyski IBM DTLA, macierze i inne - plis help me

Autor: Przemo (przemek_at_backiel.com.pl)
Data: Thu 27 Sep 2001 - 11:29:00 MET DST

witam,

już mi ręcę opadaja i mam nadzieję, że mi jakoś pomożecie
sprawa wygląda tak
gość ma dwa dyski i płytę Abita BX 133 RAID
dyski ma różne
ale ja mu mówię, że jak znajdzie drugi dysk taki sam jak jeden z tych 2 co
ma teraz (IBM DTLA 30,7 GB 7200 rpm i IBM DTLA 45 GB 7200)
to bedzie mozna zrobic macierz RAID 0 lub RAID 1 lub RAID 0+1
mu np. jakiś "fachura" powiedział, że na dyskch IDE nie da sie robić
macierzy, tylko na SCSI - to jest raczej nonsensowne, wydaje mi sie ze mozna
na dwoch
chyba mam rację?
i dalej
ta 30 pracuje momentami dziwnie -tzn slychac dziwne dzwieki, jakby glowica
przelatywala nie wzywana przez system
co to jest (nie ma zadnych bad sectorow, dysk pracuje normalnie, wydajnie)
cos mi swieci o jakims inteligentnym usuwaniu bad sectorow (to chyba bylo w
tych dtla)

poprawcie mnie jesli sie mylę

prosze o szybką odpowiedź

Przemo