Win2000 - jak wlaczyc DMA

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Wed 26 Sep 2001 - 23:35:12 MET DST

Cześć wszystkim

Niedawno przesiadłem się na Windows 2000. Jestem w tym systemie jeszcze
zupełnie zielony, więc i pytanie nie jest na poziomie, ale nie potrafię
sobie z tym poradzić ;-) Otóż "Menedżer urządzeń" zupełnie mi się nie
podoba, ponieważ we właściwościach dysków (i CD-ROMów) nie ma żadnej
wzmianki o DMA. Z beznadziejnej wydajności podsystemu dyskowego (transfer w
"warunkach rzeczywistych" ~9MB/s, podczas gdy w Win ME ~30MB/s) wnioskuję
jednak, że tryb ten jest wyłączony. W jaki zatem sposób włącza się to
nieszczęsne DMA dla dysków i sidików? Moja konfiguracja: ECS K7VZA, dysk
Fujitsu ATA100, zainstalowany VIA 4in1 4.33. Z góry dziękuję za wszelkie
informacje.