Re: 2 karty sieciowe + kabel krosowany = problemy

Autor: Artur Orlowski (arturo_at_edu.com.pl)
Data: Wed 26 Sep 2001 - 18:33:37 MET DST

-== Cross ==- wrote:
> no to jest cross na 10 MB
> na 100 musza byc zamienione wszystkie
> nie wiem czy wiesz ze w sieciach 10-kach sa wykozystywane 2 pary a reszta
> wisi wolni a w sieciach 100-kach sa wykozystywane wszystkiie pory

  Skad takie bzdury wytzasnales? w 100Mbit identycznie jak w 10 Mbit sa
wykorzystywane tylko 2 pary. Natomiast sieci 100Mbit sa bardzo czule na
jakosc kabla, a szczegolnie na odpowiednie sparowanie przewodow (kazda
para jest skrecona nie tylko dla estetyki).
Polecam: http://www.siecilokalne.pl/articles.php3?id=0104. Kable
krsowane dal 10 i 100Mbit maja identyczny rozklad zyl. Moga natomiast
sie roznic jakoscia kabla.

        Artur