Re: testy Pentium4 2Ghz

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Sun 02 Sep 2001 - 13:10:05 MET DST

Użytkownik Radoslaw Sokol

> Które są wyjątkowo nierzetelne i stronnicze... Po szczegóły i uzasadnienie
> zapraszam na grupę amd3dnow na serwerze news.cavern.com.pl, zaś po porządne
> testy zapraszam choćby na http://www.anandtech.com/

Też lubię testy u Ananda i na Aceshardware ale nie wszyscy znają
dobrze język angielski.

Jednak odkąd do redakcji dołączył Paweł "Piła" Pilarczyk znacznie się
poprawiły recenzje (chociaż chciałbym więcej porównań). Warto
sobie przynajmniej pooglądać wyniki Sandry 2001te, 3dmarka2000
i 2001, zdjęcia itp.

A po to wspomniałem o nóżkach gdyż zostało tam wyjaśnione
że Intel przechodzi na 478 nóżek i będzie produkował P4
równolegle dla obydwu socketów (od 1.5-2Ghz).

Jeżeli ktoś w niedalekiej przyszłości będzie kupował
P4 1.5+ to nie ma sensu pakować się w stare gniazdo-423
ponieważ w tej wersji procesory będą produkowane tylko
do 2Ghz. Nowe procesory P4 Northwood (0.13mikrona,
512Kb cache L2) od 2ghz w górę będą już tylko dla socketa
478 !

BTW.
Niedawno w którymś poście na grupie napisałem że
Celeron 1Ghz i 1.1Ghz będą na jądrze Tualatina.
Okazało się to sieciową plotką-są na starym jądrze
0.18mikrona. Dopiero Celerony od 1.2Ghz mają
mieć okrojony core Tualatina-0,13mikrona.

PeJot