Re: ranish partition manager 2.4

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Sat 01 Sep 2001 - 14:39:06 MET DST

Użytkownik maestro <qrdemol_at_go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9mnq5i$q04$1_at_news2.tpi.pl...
[...]
> generalnie chodzi mi o to, ze chcialbym ustawic za pomoca w/w programu
> partycje na ktorej bedzie swap file w takim miejscu dysku gdzie dane
> odczytywane sa najszybciej aby zoptymalizowac dzialanie systemu
> operacyjnego. mam klopoty tego rodzaju ze trace okolo 8GB przestrzeni
> dyskowej. i nie wiem co robie nie tak

Najlepiej przełącz sobie mode żebyś widział ilość sektorów
(1sektor-512Bajtów) na partycji i po partycjonowaniu nie zapomniej
uaktualnić MBR (wejdź na mbr i naciśnij X)

A co do swapa to stwórz dwie partycje primary-
pierwsza mała (fat16) na początku dysku na swap(tam jest najszybciej)
a później drugą (fat32) którą zrób aktywną.
Ta pierwsza, primary nieaktywna będzie montowana
przez system na samym końcu po partycjach rozszerzonych
i dyskach logicznych.

Jeżeli nie umiesz utworzyć później partycji rozszerzonej
na pozostałym miejscu to dokończ partycjonowanie dosowym
fdisk'iem.

PeJot