Re: AMD K6/2 400 na starej plycie?

Autor: Piotr Laskowski (piotrdrwal_at_wp.pl)
Data: Sat 01 Sep 2001 - 13:05:23 MET DST

Użytkownik Rafał Gwiazda <gwiazdar_at_idc-incenti.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9molgg$6dp$1_at_news2.tpi.pl...

> Poczytaj dokumentację do płyty i zobacz, czy jest support dla AMD K6 i
> Pentium MMX. Jeśli jest, to wystarczy tylko ustawić zworki na płycie.
Jeśli
> nie ma, to będzie problem. Z tego co wiem, to były tylko Pentiumy w wersji
> Overdrive na płyty z pojedyńczym zasilaniem dla procesora. Najlepiej chyba
> takim wypadku będzie kupić płytę główna pod tę K6. Używaną dostaniesz
> naprawdę tanio, a wydajności procesora nie stracisz w dodatku, jak
> wybierzesz taką, która umożliwia "wykręcenie" 400 MHz i więcej.

Nieprawda
Jezeli ma plyte z mozliwoscia ustawienia 2,5V Vcore, to juz polowa sukcesu.
Wedlug AMD 2,5V jest maksymalnym napieciem dla K6-2 czyli jak najbardziej
dopuszczalne.
K6-2 od 400MHz wzwyz (400 chyba nie wszystkie) byly robione z jadrem CXT.
Zaleta tej konstrukcji jest to ze mnoznik x2 ustawiony na plycie traktuja
jako mnoznik x6. A 66x6 to jest 400MHz.
Jak sprawdzic czy proc jest z jadrem CXT.
1. Wystarczy znac numer drukowany z lewej strony na dole ceramiki (niestety
nie pamietam wlasciwego)
2. Podaje ta wiadomosc np program WINCPUID lub Sandra

Nie pozostaje wiec nic innego jak ustawic 2,5V Vcore. Oczywiscie dobre
(przyzwoite wystarczy) chlodzenie bo troche bardziej bedzie sie grzal niz
przy 2,2V.
Mnoznik na plycie ustawic na x2.
Czestotliwosc? Ja na plycie TX pracowalem w ten sposob 6x66MHz. Sprawdzalem
tez na innej plycie, lepszej i z napieciem 2,42V proc szedl stabilnie na
400_at_498MHz.

Pozdrawiam
Piotr