Re: Pamieci - odwieczny dylemat

Autor: Rafał Kumorek (kumorek_at_sawan.com.pl)
Data: Wed 29 Aug 2001 - 16:43:43 MET DST

Pjotr wrote:

> Witam
> W dzisiejszym odcinku na temat pamieci pada pytanie: co lepiej kupic za ok.
> 130 zl? Czy jakies "markowe" (Kingston, Infineon) 128 MB PC133, czy moze
> dolozyc pare zlotych (doslownie) i kupic NoName 256 MB takze PC133? Na razie
> bedzie chodzic na magistrali 100 MHz i CAS2, ale w przyszlosci pewnie bedzie
> magistralka 133 MHz i fajnie by bylo, gdyby mialo przyzwoite parametry (czas
> dostepu, CAS2 itd.). Jak oceniacie oferte na www.balta.pl? 256 MB PC133 OEM
> (czyli NoName?) za 156 zl, ta sama pamiec firmy Spectek za 159 zl. Jakie sa
> [...]

Kupiłem przed wczoraj pamięć 256MB PC133 za 133 zl ( na kostkach 6ns ).
Okazało się, że kostak ma gorsze parametry od modułu 64MB pc100, ktorego
mialem od 1,5 roku.
Poza tym była 256 MBitowa, tylko CAS3 pomimo tych 6ns i nie chodziala na
BXie - wymienilem na 2x128 MB (7.5 ns) i mam CAS2 przy 100 Mhz, a CAS3
do 133Mhz. Co gorsza obawiam się, że te moduły 256MB rozprowadza
wiekszosc sklepow w Krakowie bo pochodzą z Action.
Jeśli tylko to możliwe najlepiej sprawdzić samemu, a pomoże w tym:

- spdinfo - programik command-linowy dołączany do Sandry 2000,
- CPUCool,
- HWInfo for DOS.

Rafał Kumorek