Re: uszkodzony dysk

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 29 Aug 2001 - 14:50:01 MET DST

Użytkownik Pink <pink25_at_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mi7nn$qcc$1_at_news.tpi.pl...
> Witam
> Chce przywrócić do życia uszkodzony dysk. Pojawiły sie w nim bad sektory,
> ale jeszcze jakoś działał. Postanowiłem go sformatować. W czasie formatu
> komp powiesił sie- restatr z guzika. Teraz BIOS widzi ten dysk, ale już
nic
> dalej. Windowsy ani np: fdisk z dyskietki startowej nie widzą.
> Co dalej z nim ?. Może formatowanie niskopoziomowe ?.
> Poproszę o jakieś linki do programów, które by mi to zrobiły i może do
> programików do odzyskiwania danych z takich dysków.

To się zdarza....
Jakbyś podał markę dysku to może od razu bym odpowiedział, ale producenci
zawsze dysponują softem do czyszczenia pierwszych sektorów. Niskopoziomowo
NIGDY! nie formatuj ponieważ uszkodzisz dysk! Wszystkie programy i opcje na
BIOSach nie realizują w sposób należyty i prawidłowy tych funkcji. Pozostają
tu tylko programy producentów, które ciężko wydostać + dokładna dokumentacja
dysku (parametry nie wprowadzane z innych programów i BIOSu). Tak
sformatowany dysk może prawidłowo posłużyć jeszcze wieki. Jak chcesz do dam
Ci taki program, ale w Twoim przypadku to sbędne - użyj programu do
odzystkiwania danych i pseudo "low formatingu" (fizyczne czyszczenie boot
bloka) od producenta dysku.

Maciej N.